Педагогічні ідеї Василя Олександровича Сухомлинського – вічні та вкрай важливі у вихованні підростаючого покоління. У цьому вкотре переконувались викладачі та студенти Бердичівського педагогічного коледжу.
У рамках реалізації проекту «До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського» відбувся відкритий захист курсових робіт, присвячених теоретичному аналізу та особливостям творчого застосування педагогічної спадщини Василя Олександровича в умовах сучасного освітнього процесу.
Студентами відділення «Дошкільна освіта», «Музичне мистецтво» були представлені результати актуальних, цікавих, практично значущих наукових досліджень.
Змістовно здійснила порівняльний аналіз ідей гуманної педагогіки в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського (за книгою «Серце віддаю дітям» та Ш.О.Амонашвілі (за книгою «Здравствуйте, дети!») студентка ІV-А курсу Ареф’єва Вікторія (науковий керівник – Гордійчук Н.І.). Дане дослідження вирізнилось науковою новизною – спільне та відмінне в реалізації ідей гуманної педагогіки видатних педагогів було визначено вперше. Цікавий та глибокий матеріал курсової роботи беззаперечно заслуговує на подальше вивчення.
Студентка ІV-А курсу Римарчук Ольга у ході дослідження «Використання педагогічного доробку В.Сухомлинського в розвитку мовленнєво-творчих здібностей старших дошкільників» (науковий керівник – Іваніцька Т.П.) охарактеризувала та експериментально довела необхідність використання казки як засобу розвитку словесної творчості в практиці закладів дошкільної освіти.
На основі теоретичного аналізу праці В.О.Сухомлинського «Батьківська педагогіка» студенткою ІV-М курсу Натальчук Софією (науковий керівник – Вознюк І.В.) було визначено специфіку, напрями, зміст та методи сімейного виховання. Студентка переконливо довела сучасність та необхідність використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в умовах співпраці освітніх закладів з родинами вихованців.
Гиренко Олена, студентка ІV-А курсу (науковий керівник – Чернецька В.О.) досліджувала педагогічні умови використання творів В.О.Сухомлинського у формуванні екологічних знань дітей молодшої групи. У ході вдало підібраних методів дослідження було виявлено: використання творів видатного педагога у формуванні екологічної свідомості дітей молодшого дошкільного віку сприяє вихованню дітей у гармонійному співіснуванні з природою.
Підсумувала захист курсових робіт заступник директора з навчально-виробничої роботи Заблоцька Т.В., яка подякувала молодим дослідникам за продуктивну роботу та побажала подальших успіхів у вивченні та використанні педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в особистому житті та професійній діяльності.
Ірина Володимирівна Вознюк,
викладач педагогіки