Оцінка творчості – це, мабуть, найскладніша справа у світі. Можна оцінити знання у якійсь галузі, уміння володіти усним чи писемним мовленням чи ходіння подіумом, а оцінити ідею, літературну задумку та її втілення неймовірно важко.
У четвер, 10 березня, мені пощастило бути у складі журі другого обласного літературного фестивалю-конкурсу «Крізь терни – до зірок». У секціях «Проза», «Поезія» та «Журналістика» було представлено понад сімдесят учасників, кожен із яких спробував осмислити космічні проблеми людства у найрізноманітніших жанрах. Творчому захисту робіт передувала заочна оцінка рукописів. У четвер же відбувся очний етап змагання.
У холі комунального позашкільного навчального закладу «Житомирський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді» мене зустрів приємний гомін дитячих голосів, який сповіщав про хвилювання та азарт учасників.
Діти, з якими довелося працювати, – уже сформовані оригінальні особистості, які стоять на сходинку вище, ніж їхні однолітки. Вони неординарні, несподівані, доброзичливі, а головне, – талановиті.
На очному етапі конкурсу стало зрозуміло, що ці учні не просто написали чергову творчу роботу для вчителя. Кожен із них по-справжньому переймається тими проблемами, які порушені в його оповіданні, казці, есе, поезії чи репортажі. Думаю, такі конкурси дають змогу багатьом обдарованим дітям розкрити себе, зрозуміти, самозаглибитися й віднайти свій шлях, свої життєві орієнтири та цілі. Переконана, що про багатьох із сьогоднішніх конкурсантів та лауреатів ми невдовзі почуємо як про успішних і реалізованих людей.
Варто додати, що величезна заслуга організаторів конкурсу, які працюють (часто понаднормово) заради дитячої посмішки, щирого «Дякую» чи запалених іскорок в очах учасників. Така справа і почесна, і необхідна.
Привітні стіни центру науково-технічної творчості залишала стомлена об’єктивно-суб’єктивним оцінюванням, але щаслива, збагачена теплим спілкуванням та сповнена новими ідеями та творчими задумами.
Кицак Людмила Вікторівна,
кандидат філологічних наук,
викладач української мови та літератури