25 вересня 2015 року на відділенні "Музичне мистецтво" Бердичівського педагогічного коледжу відбулася звітна конференція з фольклорної практики серед студентів ІІІ курсу групи М.
Основна проблематика конференції:
1. Фольклор як засіб морально-естетичного виховання майбутніх педагогів.
2. Фольклор Житомирського регіону.
3. Побутування фольклору у сучасному суспільстві
У програмі роботи конференції:
1. Виступ голови предметно циклової комісії Літкович О.Ф. «Український фольклор як засіб морально-естетичного виховання майбутніх педагогів»
2. Доповіді та презентації збирачів фольклору:
- Савін Світлана. Виховні функції прозового фольклору;
- Зозуля Анжела. Лірично-побутові пісні;
- Стягайло Юлія. Особливості козацького фольклору.
- Лисаківська Іванна. Побутування балади як фольклорного жанру.
- Калінська Яна. Солдатські та рекрутські пісні.
- Пірник Сніжана. Тематика та особливості виконання жартівливих пісень.
- Свіренко Максим. Веснянки.
- Адамчук Наталія. Календарно-обрядовий фольклор.
- Маліновська Вікторія. Дитячий фольклор.
3. Обговорення виступів студентів.
4. Виступ солістки фольклорного ансамблю «Вінець» Маліновської Вікторії
В обговоренні доповідей студентів взяли участь викладачі комісії музично – теоретичних дисциплін: Григорцевич Н.П., Жеревчук І.М., Літкович О.Ф. та заступник директора з виробничої практики Заблоцька Т.В. Вони відзначили, що збирання фольклору – ефективний спосіб глибокого пізнання життя українського народу, невичерпне джерело вивчення його історії, побуту, обрядів та звичаїв. "Фольклорна пошукова практика сприяє якісній підготовці майбутніх вчителів музики, розширює їх світогляд та формує професійну компетентність", - зазначив завідуючий відділенням «Музичне мистецтво» Ртіщев С.А.. На конференції акцентувалась увага на таких аспектах: фольклор – як своєрідний «підручник життя», оскільки в ньому сконцентрована і народна мудрість і житейська філософія, і мораль, і засіб виховання найкращих людських якостей; фольклор як метод виховання шановливого ставлення до культури власного етносу, толерантного ставлення до іншим етнічних культур; фольклор як фактор розвитку естетичного самку студента.
Фольклорно-пошукова практика сприяє якісній підготовці майбутніх вчителів до самостійної творчої педагогічної діяльності, розширює світогляд, формує педагогічну компетентність майбутнього фахівця.
Літкович Оксана Федорівна,
голова предметно-циклової комісії
викладачів музично-теоретичних дисциплін