Проблема розвитку виконавської техніки студентів у процесі фортепіанної підготовки завжди є актуальною, адже серед професійно та особистісно значимих якостей майбутнього вчителя музики важливе місце займає виконавська культура. Техніка є основою будь-якого мистецтва і фортепіанне виконавство не є винятком. Різноманітність техніки піаніста – це складний комплекс вмінь, навичок, прийомів гри, якими без спеціальної багаторічної роботи оволодіти неможливо. Тому головна мета технічного марафону, який стартував на відділенні «Музичне мистецтво» 10 грудня 2018 р., – зробити процес вивчення гам, вправ та етюдів захоплюючою справою, опанування якою може стати якісним підґрунтям у процесі становлення справжнього музиканта-виконавця.
Основні завдання марафону:
1) Розвивати технічні навички студентів в умовах нетрадиційних форм занять.
2) Формувати музично-виконавську культуру.
3) Виховувати морально-психологічну стійкість, технічну автономність, витривалість.
4) Удосконалювати технології інструментальної підготовки майбутніх учителів музики.
Технічний марафон запланований у 3 етапи. Перший, що відбувся – це флешмоб «Коли не вистачає техніки». У ньому взяли участь студенти без попередньої музичної підготовки I-III курсів. Основним завданням флешмобу було виконання 3 вправ для розвитку фортепіанної техніки із збірки французького композитора, піаніста і педагога Шарля Луї Ганона «Піаніст-віртуоз» та передача естафети наступному студенту зі своєї групи, який 1 вправу повинен повторити і додати 2 нові. Кожен виконавець розпочинав свій виступ із мотиваційної фрази «Коли не вистачає техніки»… і демонстрував присутнім власне бачення вирішення цієї проблеми.
Методичною родзинкою заходу був метод «перевернутого навчання», під час якого студенти із низьким рівнем музичної підготовки навчали вправам більш досвідчених однокурсників. При цьому вони підняли не лише професійну планку технічної вправності, а й власну самооцінку.
Робота над фортепіанними вправами – це попередня заготовка основних технічних конструкцій, із яких потім монтується художнє виконання творів. Постійне оновлення вправ і способів їх вивчення, поступове ускладнення завдань – це ефективна методика, яка виховує творче ставлення до занять технікою у студентів.
Ірина Миколаївна Жеревчук,
голова ПЦК викладачів гри на фортепіано